11 December 2011

JoM PakAt2 Pie PeNAng

assalamualikum semua....

Oleh kerana aku dah habiskan semua tutorial aku n study aku untuk minggu nie. Jadi dapatlah aku spent time hari nie untuk menulis blog yang dah bersarang aku x updated..hihihi.

Hari nie aku baru dapat gambar aku ngn kawan2 aku pergi ke Pulau Pinang dengan menaiki Satria WEP 2061..(thanks to alia kerana menaja kereta ini) hihih...Pagi2 pukol 10.45 kitaowg dah bertolak.Perjalanan yang diambil untuk sampai kat sana kejap je ..ye la aku nie duk UITM Penang.. Seberang Perai je an...so dekat la nak pergi pulau..Kitaowang pergi ke Pulau naik Jambatan Pulau Pinang.. Waktu aku n kawan2 naik tue kitaowg sama2 dapat nampak jambatan pulau pinang yang ke 2. Cantik siot...
tapi jambatan tue tak siap lagi sebab ada masalah skit. Nadia( wartawan kitowang) bagi taw yang jambatan tue tak siap lagi disebabkan oleh harga simen, bata yang kini melambung tinggi.. Sebab tue x dapat di siapkan.. 

Waktu dalam keta alia cakap kat aku,  " weyh nabila, lepas nie nk gie ikowt jalan mana?. huhuh...aku memang la lahir kat penang tapi lau jalan dengan pulau mutiara nie bukan aku expert sangat..huhuhu.. Kalau dulu aku ke penang ngn kawan aku, aku akan call ammar, tapi tak nak lah... Saya nur farah nabila bt ishak sangatlah segan untuk call dy.. even dy pernah belajar kat sini dan tahu jalan kat sini... Tapi untuk call dy..Bukanlah saya..huhu...aku teros call ayah aku dengan harapan ayah aku tahu jalan...huhuh
" abah, camna nk pie tanjung bunga erk? ikowt jalan apa?
ayah aku cakap, " abah pon tak berapa taw, kakak tengok je la signboard, tapi cari pusat bandar dahulu"

aku ngan kawan2 pulun cari signboard pusat bandar n kami jumpa.. last2 dapat la jalan pie tanjung bunga.. Sebab ape erk nak pergi tanjung bunga. Kitaowg pergi nak melawat  TOY`S MUSEUM ...
tipulah kalau aku cakap kitaowang x sesat ..hihihi...tiga kali kitaowg cari hotel ape tah tapi dia berhadapan dengan toy museum n kitaowg sesat...hihih...no hal la...x pe orang kat penang baik2..alia la yang keluar tanya jalan sebab dy duk sebelah driver (bear)...hihih


kat sini banyak giler toy yang aku nampak, doraemon, spongebob, hulk, barbie(my faveret cartoon) n many more ..banyak..
nadia, bear n aku

Toilet dy giler unik kot..aku rase cam aku duk kat piramid pon ada..sebab dy isi dalam toilet tue mcm kt piramid.
                                                      bear
                                                     alia

aku n nadia

hahahahahahaha..kelakar kan...hihihi....lpas je tgok kat toy museum ..Perut kitaowg berbunyi2.... n i know u all  tahu maksud nye ape an..bila tgok jam dah pukul 12.45..kitaowg bergerak ke tesco...sebab kitaowg nk mam n solat kat sana...hihih...mesti pelik an kenapa pilih tesco.. sebab kitaowang x nampak mana tempat sembahyang dah..huhuu...sbb jalan pun kitaowg x tahu..bila nmpak tesco..terus je masok tesco..Diowang semua makan nasi ayam KFC..aku sorang je mam nasi ayam bukan KFC buat..hihihi..sbb mak aku x bagi makan kfc...nanti aku citer kat korunk k??

Then after solat n mam kitaowg bergegas untuk ke destinasi yang seterusnya..nak pergi taman bunga tapi jauh tue...huhu..then nak pergi padang kota..tapi terlepas jalan...dalam perjalanan untuk mencari jalan keluar kitaowang terjumpa banggunan tinggi... Apa lagi banggunan tinggi yang ada kat penang kalau bukan komtar...So, Laju je kereta satria alia macok KOMTAR..
FUH kat komtar.. Pusing kepala aku...gila punya tinggi dy punya terpan parking.. macam roler coaster pun ada. Mujurla kami ada pemandu yang cekap mcm bear, dy pandai main minyak nk naik tempat parking komtar yang berpusing2... Tinggi dow... aku nampak awan kot tapi tempat parking x sampai2.. Supa2nya tempat parking kereta kat level 5. huhuhu
Kat sana kitaowg cari gajet, Nadia nk beli hardisk, bear nk beli SONY mp3, aku nk beli baju kelawar..hahah...n alia nak cari kasut dy.. Korunk bayangkan komtar tue dah la besar.. Nak tercabut kepala lutut aku berjalan. Jalan punya jalan barang diowang x dapat barang aku je dapat iaitu baju kelawar..hihi murah kot rm10 jew... jdi aku pon beli la...

   after pusing komtar, kami semua penat . tapi kali nie x nak naik jambatan nak relax nak naik feri.. Syukur kitaorang dpat feri yang duk bahagia atas...wa bestnye...best sangt sepanjang hidup aku naik feri, aku x pernah naik bahagian atas . Kitaowg epy sangt bile dapat bahagian atas...hihi
seronok erk bear naik feri..hihiih

after nek feri kitaowg singgah Jaya Jusco jap beli mp3 bear n terus balik....wa penat nye badan nie...tapi best sangat dapat pergi jalan ngn kawan2 aku yang tersayang NADIA, ALIA, BEAR....sepatutnya maya ada...tapi..dia pegi dating ngn anep...so tinggallah kitaowg berempat..lau x asyik berlima je... :) tapi nak wat camna... setiap org tue ada pilihan dy yang tersendiri..n dy kena pilih yang terbaik...oky tat all..

No comments:

Post a Comment

Thanks For The comment :)