05 March 2012

BerMulanYa Study WeeK (^_^)

Assalamualaikum semua...

HAri nie  5 mac 2012, bermulanya study week..n bila kita ckp tntang study week...of couse la kan minggu nie minggu untuk kita study. Study...study..n study...itulah peranan ataupun langkah yang perlu diambil oleh seorang pelajar bila bergelar pelajar. n waktu study ni la kita kena belajar bersungguh-sungguh..

aku yakin kawan2 aku kat kolej yg lain 4 sure dah start study dah...yelakan budak rajin la katakan... seperti rakan-rakan yang lain.. sebelum study week menjelma kembali untuk kali keempat. aku akan pastikan aku siapkan segala assignment untuk tidak dibawa pulang ke rumah. For me, home is for rest not for us to do the work.. Ntahlah, stiap kali aku bawa blik buku untuk study kalau cuti mesti x jalan. N untuk lebih selamat better aku x yah bawa buku.hihihihi

aku balik je semalam tgok rumah aku yang indah lagi permai. RUMAH KU SYURGAKU... itulah perumpamaan yang aku ibaratkan untuk rumahku. Kemana tempat pun yang kita pergi, pelbagai tempat pun yang kita ketahui.. Rumah adalah tetap menjadi PUJAAN HATIKU...hihihi... yelakan tempat kita bersama-sama ngan family kita disaat susah senang bersama. Di mana segala kasih sayang dicurahkan,...di rumahlah tempatnya... actually x nk la berdialog banyak sangat.. I am understanding that my family is really busy lately, so i take this opportunity to clean up all the house.. never mind la.. apa peranan seorang kakak kalau x memahami adik2nya n mak n abah...btul x??
Sbb tue la mlm sebelum aku nak balik aku tidor awal... pkol 10.45 mlm after solah aku dah shut down dah... semuanya sbb aku tahu tanggungjawab aku kat rumah yang bertimbun...Macam tu la gaya seorang kakak bila balik rumah kalau nk tahu..

dan harini saya hadir ke tadika pada pkol 12.00 tgh hari. Awal an...hahahha...semuanya gara2 kena kemas rumah dulu b4 pergi tadika... Ye la x kan nk tinggalkan rumah dlm keadaan  x teratur b4 leave btol x...Kot2 la tetiba org datang rumah...x ke naya tue...huhuh...

pergi ke tadika....tolong apa yang patot... buat apa yang kita rasa kita boleh wat...

hari rabu nie aku nk balik dah Uitm,...sbb byk benda yang nk kena study...lau x..x leh la aq skor 4.0 flat...InsyAllah doakan aq k,....Mmg tue yang aku nk bagi hadiah kat mak n abah waktu hari jadi diowg nti...doakan aku semoga berjaya....

kalo kita study..jgn la nk tunggu sampai dah kumpul buku banyak2 baru nk study...mmg x la kan kalo nk study dlm keadaan buku yang banyak... sbb aku yakin msti msti jadi stado punya mcm dlm gambar nie... Klo kita penat sangat untuk study..n rasa letih sangat better kita gie rehat je k...sbb otak kita nie walaupun lagi hebat daripada komputer tapi ada limitnya untuk berfikir... n sbb tue la,..kita kena rehat kalo otak kita jammed n selawat byk2 moga2 apa yang dah kita belajar tdi x hilang...
kalo aku nie jenis orang yang x leh study berterusan...stiap 30 minit aku study aku msti pergi berjalan-jalan tgok kawan2....tapi x sampaila mengganggu diorg... Tapi kalo aku study..sorang kawan aku pun x berani kaco..aku pun x thu kenapa...huhuhu...diowg cakap aku terlalu fokus sangt..macm nk makan buku pun ada,..hahaha...ye la kan...aku mana suka buat main2 kalo bab belajar nie.. sbb sy nk bagi hadiah kat mak n abah saya nti....insyaALLAH..

tapi hakikatnya macam nie la aku kalo nk exam....hahahha....waktu seminggu sblum exam....relax la beb exam lambat  lg..hihih...bila nk exam...baru kalot cari buku...hihi..tension giler aku rasa..tapi ada waktu kalo dah x dapat masok sangat..aku berserah je kepada ALLAH s.w.t... Aku dah usaha...n biarlah dia yang menentukannya..
tp 1 je prinsip aku waktu exam...selagi ada masa untuk study selagi tue aku akan study...n selagi ada masa untuk memohon kepada ALLAH...selagi tue la aku akan memohon..

kadang2 kita x sedar apa yang berlaku dalam hidup kita...kita rasa kita yakin yang kita leh skor...tapi kalau ALLAH x izin kita untuk dapat skor subjek tue... redha je la...sbb tue kita kena dekat dgn dy...n bukan waktu exam sja kita perlu dkat tapi setiap masa...waktu dan ketika kita kena dekat..kalau kita yakin dgn dy...insyallah dy akan bagi....Yakin la dgn JANJI DY

"kalau janji sesama manusia, manusia bleh memungkiri,
tapi ingatlah JANJI ALLAH ITU sudah semestinya PASTI"

kawan-kawan aku selalu tanya kat aku apa mcm mana cara kau study nabila. Bagi aku, aku hanya bergantung segala-galanya kepada niatku..

Sebelum aku pergi ke kelas, aku niatkan dalam hatiku ini. 
" Ya ALLAH aku ingin berjihad keranamu Ya ALLAH, aku x mampu untuk bantu umat islam yang lain melainkan dengan bekalan ilmumu, maka kau mudahkanlah urusanku ya ALLAH, agar aku dapat memahami segalanya"

n kita belajar bukan kerana org lain..itu yang pasti..Kita kna betulkan niat kita b4 kita belajar semuanya kerana ALLAH...

k lah....ada keja lak...t aku updated lagi k...tata...wassalam

No comments:

Post a Comment

Thanks For The comment :)